PikkuSET

Tiskirättiprojektissa oli se huono tai hyvä puoli että lankakeristä jäi vähän jäljelle. En ole kovin hyvä jämälankaprojekteissa ja yleensä oon lopulta lahjoittanut pussinpohjimmaiset alakoulun askarteluvarastoon. Kätevää sinänsä, kaikki voittaa!
Tällä kertaa mä olin kuitenkin se, joka askarteli tällaisia pikku pyörylöitä. Leikkilättyjä, lapsi totesi.

DSC_1645

Mun länsimaisilla, herkillä silmillä on ollut aika rankkaa viime aikoina. Ensin valmistaja lopetti mun käyttämän silmämeikinpoistoaineen ja sitten mun lempiriripsiväri poistui markkinoilta. Jätetäänpä merkit nyt sitten sen vuoksi mainitsematta, hah.
Koska mun ripset ovat ihan yhtä itsepäiset kuin itse kantajansa niin tarpeeksi pitävää ja taivuttavaa tavaraa sai metsästää pidempään. Yhden ihan ok ei-vedenkestävän ripsarinkin ehdin löytää siinä tuoksinassa ja se jäi käyttöön laiskoina päivinä (eli melkein joka päivä). Mut jos ihan oikeasti lähdetään meikkiä mulle tekemään niin pakko olla waterproof.

Siitä päästään luonnollisesti toiseen ongelmaan eli puhdistusvälineistöön. Testasin toistamiseen kookosöljyt sun muut, mutta valitettavasti halpuudestaan huolimatta en vaan edelleenkään jaksa sitä säätämistä ja hitautta, ja haluan putsarin myös erinäisistä syistä helposti kuljetettavassa muodossa. Lisäksi en tykkää siitä että silmän päälle jää sumea kalvo, esim. koska mun nukkumaanmeneminen on ehkä enemmänkin prosessi kuin rutiini ja haluan nähdä eteeni. Valitettavasti markettikama kirveli ikävästi ja on ehkä muutenkin kyseenalaista, jos aletaan INCI-listoja syynätä, joten suuntasin johonkin ituhippiliikkeeseen ja tadaa!

DSC_1651

Ei ärsytä silmiä eikä eläimiä, mutta meikit lähtee, joten oon ostanut toisenkin pullon. Ja koska roskaa olis hyvä minimoida ja tyhmäähän se on ostaa jatkuvasti kaupasta jotain, jonka voisi ratkaista kestävämminkin niin otin viimein itseäni niskasta kiinni ja virkkasin kestovanulaput. Sarjasta löytyy puuvillaa, bambua ja vähän villaakin, katsotaan mikä on miellyttävin. Joka tapauksessa pikkukerät hävisivät näihin keriin näppärästi.

DSC_1648

3,5 koukulla syntyi mun käteen sopivan kokoiset laput seuraavasti:

Tee aloitus ja kolme ketjusilmukkaa=ensimmäinen pylväs. Pyöräytä ylimääräinen langanpää kiristettäväksi lenkiksi ja virkkaa sen ympärille 13 pylvästä (Kerroksessa yhteensä 14 pylvästä). Yhdistä piilosilmukalla.

Virkkaa kolme ketjusilmukkaa ja ensimmäisen kerroksen ensimmäiseen pylvääseen uusi pylväs.
Virkkaa sen jälkeen koko kierroksen ajan kaksi pylvästä yhteen alempaan pylvääseen. Yhdistä piilosilmukalla ja tee yksi ketjusilmukka. Tee kolmas kerros kiinteillä silmukoilla niin että joka toiseen pylvääseen tulee kaksi kiinteää silmukkaa ja joka toiseen yksi. Yhdistä piilosilmukalla ja päättele lanka.

One Comment Lisää omasi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s